onsdag 24 januari 2007

Bästa konstblogg 2006!


Ok, det är många som frågat när vi skall publicera vår lista över årets konstbloggar. Nu kommer avslöjandet att vi skall publicera listan här och nu!
Så läs och njut:

5. Iskrift Konstnären Dorinel marcs blogg. Än så länge ganska tunn, men väntar på glada infall i sann Dorinel Marc anda. Det gäller att antingen älska eller hata denne provokative konstnär, men för er som föredrar det tidigare är en RSS på Iskrift att starkt rekommendera!

4.Copyriot Ok piratbay och allt det där kanske inte är så hett längre, men det är aldrig för sent att slå ett slag för frihet på internet!

3. http://rrrrrrrrrrrrrnnnnnnnnnnhhhh.blogspot.com/ Fräscht såväl innehåll som lay-out.

2.Izzas retusch vet inte om detta är konst eller historia, men alltid läsvärd. Dåligt med updates på sistone dock...

1. Lars Vilks den enda konstbloggen värd namnet i Sverige. Lars svarar tålamodigt på knivskarpa frågor från Sveriges konstelit. Vi vågar säga att det inte finns någon annan mer livfull och lärorik konstdiskussion i landet just nu. Massor av uppdateringar och kommentarer hela tiden. Grattis Lars, priset kommer snart!

12 kommentarer:

Anonym sa...

Den här listan är ett skämt, icke sant? Jag hoppas att jag helt missat ironin, för listan är den sämsta jag sett sen längesen

random_user sa...

Om du tycker listan är så hemskt dålig får du gärna skriva en egen lista innan du klagar! Så får du se hur bra den listan blir?
Vad spelar det för roll förresten om den här listan är bra/dålig, Skämt/Allvar? Tror du världen riskerar att gå under på grund av denna lista?

Anonym sa...

Förlåt, jag var onödigt hård. Jag läste just något om hur man ska vara snällare på bloggosfären, det mesta är trots allt inte press. Jag skulle nog inte prata så till ditt ansikte, ehuru vilja få fram en åsikt eller annan. Sen måste jag tycka att bloggare emellan i Sverige tenderar att vara för snälla för annars länkas man inte till. En populäritetstävling även här. Jag sonderar för bra konstbloggar i Sverige och det är inte lätt. De som är bra fastnar i huvudet, än så länge bara två. Jag återkommer med en alternativ lista för att inte vara så..

Anonym sa...

Jag vill klarlägga, min kommentar på denna lista var, visar det sig, en reaktion på vilka konstbloggar som finns på svenska. WOW, nästan ingenting. Så nej, nu har jag tittat runt och kan konstatera att det inte är din uppradning som som brister, det är vad du hade att välja på.

random_user sa...

Där ser du Cuzner! Squaller hade rätt igen, som alltid!

Anonym sa...

vad det vad denne hadde att säga ja då är det inte konstigt att det inte finns bloggar.
KLON.

peter john sa...

http://asiktsbanken.blogspot.com/

Ännu inte så mycket konst, men det kommer :)

Maria sa...

Jag försökte blogga min egen konst men det gick inte alls bra så nu skriver jag mest ner tankar.. i och med att ingen vill läsa det så spelar det ingen roll. Hur ska man sprida sin blogg utan att vara jobbig? Jag vill ju att människor ska se min konst så att man kan få konstruktiv kritik och utvecklas.

Josefin J sa...

Det första som kom upp när jag sökte på konstblogg. Men jag önskade mig popkonst och konstiga doodles och konstdudes med konstiga blusar. Och konst med rosa poodles.

Anonym sa...

Kolla detta på youtube sök:
Michael Scher målar Michael Jackson 2 www.mtscher.com
Riktigt Grymmt!

Anonym sa...

http://www.galleryone.se

Anonym sa...

I webshopen Capricorn Art Gallery kan du strosa runt i lugn o ro och kolla på konst för en rimlig penning. Utmärkt!